Jak co roku, miłośnicy klasycznych aut z całego świata przyjeżdżają w sierpniu do kalifornijskiego Pebble Beach, gdzie odbywa się wyjątkowy konkurs piękności. Pebble Beach Concours D’Elegance – spotkanie najbardziej znamienitych pojazdów zabytkowych – jest idealnym miejscem na premierę sensacyjnego prototypu Vision Mercedes-Maybach 6. Luksusowe coupé 2+2 stanowi hołd dla złotej epoki przedwojennych coupé z aerodynamicznymi nadwoziami, a jednocześnie świadomie kieruje tę tradycję ku przyszłości. Vision Mercedes-Maybach 6 na nowo interpretuje klasyczny, emocjonujący design, zgodnie ze zmysłową filozofią projektowania Mercedesa. Blisko 6-metrowe coupé ma elektryczny napęd o mocy 550 kW (750 KM). Zabudowany w podłodze płaski akumulator zapewnia zasięg przekraczający 500 km (zgodnie z cyklem pomiarowym NEDC).
Ekskluzywne coupé debiutuje podczas imprezy Monterey Car Week, która odbywa się na Półwyspie Monterey od 16 do 21 sierpnia 2016 roku. Finałowy konkurs elegancji – Pebble Beach Concours D’Elegance – zaplanowano na niedzielę, 21 sierpnia.
Zmysłowy, emocjonujący design („hot”) połączony z inteligentnymi detalami („cool”) sprawiają, że Vision Mercedes-Maybach 6 reprezentuje najwyższą formę luksusu. Klasyczne proporcje samochodu pokazowego – niezwykle długa przednia pokrywa, nisko poprowadzona linia dachu i cofnięta kabina – nawiązują do przedwojennych coupé z opływowymi nadwoziami. Maybach nie należy jednak do przykładów designu w stylu retro. Jego nadwozie na nowo interpretuje klasyczne normy estetyki, a jednocześnie tworzy coś zupełnie nowego – coś, co można opisać słowami „fajne”, „technoidalne” i „minimalistyczne”. Zdradza to już sam zarys karoserii. Nawet bez pomocy spojlerów strumień powietrza „przytula się” do konturów nadwozia i odrywa dopiero na końcu tylnego pasa. W coupé zaskakuje również technoidalny charakter smukłych lamp, częściowo przeźroczyste obręcze oraz dzielone tylne okno.
„Nasze sensacyjne coupé – Vision Mercedes-Maybach 6 – reprezentuje najwyższą formę współczesnego luksusu. To design »hot & cool« zarazem” – podkreśla Gorden Wagener, szef designu w koncernie Daimler AG. „Inteligentny, minimalistyczny, technoidalny wygląd idealnie oddaje naszą zmysłową filozofię projektowania – i nasze dążenie do maksymalnej aerodynamicznej wydajności”.
Design nadwozia: klasyczne normy estetyki zinterpretowane na nowo
Imponujących rozmiarów nadwozie Maybacha mierzy 5700 mm długości, 2100 mm szerokości oraz 1328 mm wysokości. Wyraźnie zarysowane kontury i organicznie ukształtowane błotniki kontrastują z mocno zaakcentowaną linią wiodącą po obu stronach karoserii. Sięgając od osłony chłodnicy aż do tylnego pasa, linia ta definiuje profil nadwozia i rozdziela muskularnie wyrzeźbione panele boczne od smukłej linii dachu. Na tle czerwonego lakieru Maybacha wyróżniają się chromowane listwy, przebiegające nad nadkolami oraz przez środek pokrywy przedniego i tylnego bagażnika.
Z przodu dominuje nowa interpretacja osłony chłodnicy Mercedesa-Maybacha z subtelnymi, pionowymi poprzeczkami – za inspirację do jej zaprojektowania posłużył prążkowany garnitur. U dołu koncepcję designu osłony uzupełniają dwie aerodynamicznie ukształtowane listwy z lewej i prawej strony zderzaka.
Charakterystyczne, 24-calowe felgi stanowią rozwinięcie aerodynamicznych obręczy z prototypu Concept IAA (Intelligent Aerodynamic Automobile). Przez ich przeźroczyste osłony w kolorze nadwozia można dojrzeć aluminiowe ramiona.
Kolejną wizytówką luksusowego coupé są unoszone do góry drzwi (typu Gullwing) – jeden ze znaków rozpoznawczych designu Mercedesa. Podkreślają one sportowy charakter sylwetki pojazdu i są wyposażone w innowacyjne, aluminiowe wykończenie. Lusterka zewnętrzne zaprojektowano jako kamery, a ich obudowy kształtem przypominają skrzydła.
Wydłużony i zaokrąglony tył coupé Maybacha przywodzi na myśl kadłub luksusowego jachtu (boat tail – ogon łodzi), a zintegrowane w zewnętrznych krawędziach smukłe lampy potęgują optyczną szerokość nadwozia. Uwagę zwraca tu również niewielka, dzielona tylna szyba, dyfuzor z aluminiową ramą oraz wyloty powietrza za nadkolami.
Kabina prototypu Vision Mercedes-Maybach 6 stanowi syntezę inteligencji i emocji – spaja tradycyjne wartości Mercedes-Benz z osiągnięciami najnowszej technologii. Deska rozdzielcza płynnie łączy się z drzwiami i otacza podróżujących, tworząc wrażenie salonu 360°. Finezyjne zwieńczenie projektu stanowi nowa koncepcja przestrzenna „inside out”. Powierzchnia siedząca ma formę horyzontalną, która przechodzi w pionową płaszczyznę drzwi, a dalej – w dolną część deski rozdzielczej.
Prawdziwie luksusowe doświadczenie prócz płynnych linii jest również zasługą kompozycji szlachetnych okładzin. Wysmakowane akcenty z autentycznych materiałów – na przykład z różowego złota – łączą się z wysokiej klasy wykończeniami ze skóry. Ich chłodna, wyszukana kolorystyka podkreśla innowacyjność zastosowanych rozwiązań. Powierzchnie siedzące zdobi wzór Chesterfield, a tradycyjne drewno na drzwiach i desce rozdzielczej łagodzi minimalistyczne wrażenie, jakie tworzą cyfrowe instrumenty sterowania i panele dotykowe. Ze światem wyświetlaczy kontrastuje wykonana z drewna wiązowego podłoga, nawiązująca wyglądem do pokładu jachtu. Wiąz to najjaśniejsze drewno o otwartych porach, nad którego stosowaniem w produkcji seryjnej pracuje obecnie Mercedes-Benz.
W przednim bagażniku Maybacha czeka zestaw dwóch walizek dopasowanych wymiarami do rozmiarów przedziału bagażowego. I tu projektanci podążyli za zmysłowym idiomem projektowania Mercedes-Benz. Przestrzeni nie zabraknie również na rzeczy osobiste i bagaże, takie jak akcesoria piknikowe.
Odkąd Mercedes-Benz wynalazł samochód 130 lat temu, prowadzenie stanowi źródło przyjemności i satysfakcji. Wraz ze wzrostem stopnia cyfryzacji wzmaga się potrzeba opracowywania zrównoważonych rozwiązań analogowych. W przypadku prototypowego coupé na ich design zwrócono szczególną uwagę – co widać po „hiperanalogowych” instrumentach ze wskazówkami w postaci igieł i okrągłych wyświetlaczach z kryształowym wykończeniem.
Klasyczne, okrągłe instrumenty połączone z głęboko osadzonymi ekranami stanowią odniesienie do unikalnej historii Mercedes-Benz. Pozostałe wyświetlacze zintegrowano pod wspólnym elementem ze szkła. Cyfrowy pas wskazuje na przykład informacje dotyczące ustawienia foteli. Menu kontekstowe prezentowane jest na cyfrowej linii, która rozciąga się w kierunku podróżujących i pozwala im dotykowo zmienić określone ustawienia.
Także przednia szyba służy jako – przeźroczysty – ekran. Na całej jej szerokości wyświetlają się parametry dotyczące jazdy oraz nawigacji, wzbogacając rzeczywisty obraz o dodatkowe informacje. Zakres tych informacji podróżni mogą dobierać za pomocą gestów.

Jak przystało na prototyp, który ucieleśnia najwyższą formę luksusu, Vision Mercedes-Maybach 6 oferuje kierowcy tryb jazdy autonomicznej. Kolejnym udogodnieniem jest przeźroczysty tunel środkowy, wizualizujący przepływ energii elektrycznej w układzie napędowym.
Bezemisyjne osiągi: elektryczny napęd o mocy 550 kW (750 KM)

Wizja: dodatkowe 100 km zasięgu w 5 minut
Wizjonerska jest również funkcja szybkiego „tankowania”: ładowanie prądem stałym bazującym na standardzie CSS pozwala wykorzystać imponującą moc ładowania do 350 kW. Wystarczy 5 minut, by zgromadzić energię pozwalającą na pokonanie dodatkowych około 100 km.
Akumulator można ładować z gniazdka stacji publicznej, w domu lub – dla jeszcze większej wygody – bezprzewodowo, za pomocą pola elektromagnetycznego.
Efekt „wow”: wizjonerskie auta studyjne z długoterminowymi perspektywami
Vision Mercedes-Maybach 6 jest pierwszym luksusowym coupé z serii wizjonerskich samochodów studyjnych Mercedes-Benz. Ich lista obejmuje modele: Vision EnerG-Force (Los Angeles, listopad 2012), AMG Vision Gran Turismo (Sunnyvale, 2013) oraz Vision Tokyo (Tokyo, 2015). Globalny charakter funkcji Mercedes-Benz Design sprawia, że pojazdy te czerpią swoje linie z lokalnych trendów w designie, kulturze i transporcie – i wykorzystują je do stworzenia odpowiedniej koncepcji mobilności. Jednocześnie każdy z nich sięga daleko w przyszłość.
Mercedes-Maybach: perfekcja łączy się z ekskluzywnością
Mercedes-Maybach jest synonimem najwyższego poziomu wyrafinowania i indywidualności. Obecna oferta obejmuje modele Mercedes-Maybach S 500 i S 600, wprowadzone w lutym 2015 roku. Oba łączą perfekcję Mercedesa Klasy S z ekskluzywnym charakterem marki Maybach. Specjalna, opancerzona limuzyna Mercedes-Maybach S 600 Guard jako pierwsza na świecie spełnia najwyższy standard ochrony balistycznej dla pojazdów cywilnych – VR10. Najnowszy Mercedes-Maybach S 600 Pullman wyróżnia się umieszczonymi naprzeciwko siebie fotelami. Wprowadzony na początek 2016 roku, zajmuje on miejsce absolutnie topowego modelu w ofercie.