Męska część Fashion Week odbyła się w Paryżu w dniach 21-24 stycznia. Louis Vuitton, Givenchy, Berluti, Kenzo, Dior i Loewe czyli wszystkie znaczące marki odzieżowe zaprezentowały swoje spojrzenia, które definiują nowoczesnego mężczyznę na sezon jesień/zima roku 2016/17.
Louis Vuitton
Według LV współczesny mężczyzna to wieczny podróżnik z Paryża ubiegłego wieku, który powrócił do swoich dzisiejszych korzeni. Od barona de Rede z okresu Art Deco, stylistka mężczyzn dyrektor Kim Jones czerpie z tego okresu wiele różnych inspiracji. Jedwabne i duże zestawy szalików chroniące szyje, podkreślając jednocześnie wyrafinowane sylwetki, a berety wojskowych, kurtki khaki i plecaki mają być wyposażaniem w czasie miejskich przygód. Vuitton nakreślił człowieka jako przede wszystkim podróżnika, który jest ciągle w ruchu, ma na sobie ślady swych podróży (kurtki i koszulki, które są oznaczone logo Louis Vuitton) są jak jego paszport.
[button href=”http://luxxx.pl/galleries/louis-vuitton-paris-fashion-week-jesienzima-2016-galeria/” align=”left”]Zobacz zdjęcia [/button]
Givenchy
Riccardo Tisci zaprojektował kolekcję odzieży męskiej, bezwstydnie męskiej, symbolizując swoją stylistykę przez mieszanie mocnych akcentów wyglądu typu low-key. Podobnie jak młodzi fani afrykańskiego heavy metalowego zespołu Bostwana Renegades, którymi inspirował się dyrektor kreatywny. Sylwetki jego modeli są ubrani w czarne skórzane kurtki i kurtki rodem z filmów o pilotach bombowców z motywami kobry. Tymczasem, frędzle, duże, aksamitne pasy i botki definiują na nowo postać kowboja. Wełniany tweed’owy płaszcz i garnitur mają za zadanie nadawać spokojny ton kolekcji.
[button href=”http://luxxx.pl/galleries/dior-paris-fashion-week-jesienzima-2016-galeria-2/” align=”left”]Zobacz zdjęcia [/button]
Berluti
Kolekcje Alessandro Sartori dla Berluti cechuje wyrafinowany minimalizm. Połacie materiału płaszczy mają zostawić wiele miejsca na klimatyczną swobodę: koszule zastępują luźne koszulki i golfy z podwiniętymi rękawami, spodnie odsłaniając nagie kostki a buty noszone są bez skarpetek. Modele butów zostały zaprojektowane na nowo, łącząc rzemiosło szewca z trendami obuwia sportowego. Projekty wykonane są z miękkich materiałów z wplecionymi fragmentami grafik a także implikacjami ze świata sztuki tatuażu wyimaginowanych przez artystę Scotta Campbell’a. Tatuaże są również obecne na butach, torbach, a dzianiny i szaliki dodają odrobinę folk-rocka do kolekcji.
[button href=”http://luxxx.pl/galleries/dior-paris-fashion-week-jesienzima-2016-galeria/” align=”left”]Zobacz zdjęcia [/button]
Kenzo
Kenzo zaintonował swoją kolekcję jesień/zima na dźwięk stu śpiewających głosów zebranych na centrum wybiegu. Wibracje chóru dołączył do eklektycznej kolekcji – jedwabne, koszule drukowane aksamitnie, szerokie płaszcze wełniane spodnie i kurtki z imitacji skóry aligatora. Paleta kolorów Kenzo jest jak zawsze zuchwała, mieni się od koloru musztardy z Burgundii do pastelowego niebieskiego. Paletę uzupełniają motywy inspirowane japońskimi w hołdzie Carol Lim i Umberto Kenzo Takada León, założyciela marki, którego podpis odręczny został wydrukowany na kilku elementów w kolekcji.
[button href=”http://luxxx.pl/galleries/kenzo-paris-fashion-week-jesienzima-2016-galeria/” align=”left”]Zobacz zdjęcia [/button]
Dior
Bunt – słowo która określa nastrój Krisa Van Assche na sezon jesień/zima 2016/17. Na podium mężczyzna przekształcony w elegancki skate park, sylwetki łączą tradycyjne kody z kultury New Wave. Wąskie marynarki kontrastują z ponadgabarytowymi spodniami, białe koszule zapożyczają sprawdzone motywy z płaszczy, a akcesoria są pełne buntu: charakterystyczny różowe smaczki Diora jest dopasowany do ciemnych kolorów garderoby, a w połączeniu z czarnym, przenoszenia zdecydowanie młodzieńczą i współczesną wizję człowieka według Dior.
[button href=”http://luxxx.pl/galleries/loewe-paris-fashion-week-jesienzima-2016-galeria/” align=”left”]Zobacz zdjęcia [/button]
Loewe
Nie dla wybiegu powiedział Loewe, który zdecydował się na prezentację w Paryżu w związku z uruchomieniem nowej kampanii medialnej, ukazując uderzającą kolekcję odzieży męskiej. Zainspirowany skalistym otoczeniu przyrody prowincji Cuenca w Hiszpanii, Jonathan Anderson w dalszym ciągu przerabia podpis Dom, wyobrażając sobie kolekcję surowej, dzikiej elegancji. Materiały organiczne i motywy zwierzęce dodają prymitywne smaczki do sylwetki, których ruchy są uwolnieni dzięki całej masie dodatkowych cięć. Dyrektor kreatywny Loewe zaprojektował akcesoria w formacie XXL, zwłaszcza torby, w tym najnowszy dodatek kolekcji – Goya.
[button href=”http://luxxx.pl/galleries/loewe-paris-fashion-week-jesienzima-2016/” align=”left”]Zobacz zdjęcia [/button]