Choć nie wszyscy pamiętają lub niewiedzą to historia marki Ural sięga roku 1939. Oczywiście jak większość produkcji w tamtym czasie była w większości zaplanowana na potrzeby wojska. Ideą jaka przyświecała przy projektowaniu motocykla Ural było zapewnienie siłom lądowym pełnej mobilności, a zwłaszcza szybkiego przemieszczania się wojsk specjalnych ZSRR.
Co ciekawe nie była to konstrukcja zaprojektowana przez Radzieckich inżynierów, tylko kopia motocykla BMW R71, który został całkowicie rozebrany i dokładnie w detalach skopiowany przez sowietów. Zapewne pojawia się w tym miejscu u Ciebie drogi czytelniku pytanie skąd w tamtym czasie wziął się niemiecki motocykl? Otóż sowieci aby nie wzbudzać żadnych podejrzeń kupili 5 sztuk w neutralnej w tamtym czasie Szwecji. To jest wersja oficjalna. Prawda jest zgoła inna. Fabryka BMW dostarczyła rysunki konstrukcyjne i formy do odlewów. W wyniku podpisania paktu Mołotow – Ribbentrop odbył się transfer technologii w różnych obszarach dla „podtrzymania przyjaznych stosunków”…
Tyle słowem wstępu. Jak powszechnie wiadomo, świat zmierza ku elektryfikacji większości pojazdów. Nie tak dawno przecież pisaliśmy na łamach naszego portalu o innym elektryku – motocyklu Ethec o zasięgu 400 km. Nie powinien zatem dziwić kolejny prototyp elektrycznego motocykla – Ural ale z wózkiem. Niewątpliwą zaletą takiej konstrukcji jest fakt, iż w wózku oprócz rzecz jasna pasażera są także dodatkowe akumulatory. Prototyp został zbudowany na podwoziu modelu Ural cT i co istotne posiada napęd na wszystkie trzy koła. Ural All-Electric Prototype oferuje maksymalną prędkość około 140 km i maksymalną prędkość przelotową około 105 km. Jak sama nazwa wskazuje, jest to tylko prototyp na tym etapie, ale zdecydowanie dajemy temu projektowi nasze uznanie. Nie tylko na historyczny rodowód marki.
DANE TECHNICZNE
UKŁAD NAPĘDOWY
-
Silnik: Z-Force® 75-7 pasywnie chłodzony powietrzem, wysoka sprawność, strumień radialny, wewnętrzny magnes trwały, silnik bezszczotkowy
-
Maksymalna moc wyjściowa (KM): 60 KM (45 kW) przy 5300 obr./min
-
Maksymalny moment obrotowy (ft-lbs): 81 ft-lbs (110 Nm)
-
Testowane akumulatory: ZF13.0 powerpack, ZF6.5 powerpack (łączna moc szczytowa 19,5 kWh)
-
System ładowania: 1.3kW wbudowana ładowarka ze standardowego wyłącznika 115 V / 15 A (szacunkowo 13 godzin ładowania z pustego do 95%)
WYDAJNOŚĆ / EKONOMIA
-
Testowany zakres: do 103 mil (165 km)
-
Zalecana maksymalna prędkość przelotowa: 65 km / h (105 km / h)
-
Maksymalna prędkość testowana: 88 mil / h (140 km / h)
WYMIARY I WAGA
-
Całkowita długość: 91,6 cala (233 cm)
-
Całkowita wysokość: 53,8 cala (137 cm)
-
Całkowita szerokość: 63,6 cala (162 cm)
-
Wysokość siedziska: 31,0 cala (79 cm)
-
Prześwit: 9,2 cala (23,4 cm)
-
Maksymalna dopuszczalna waga: 1325 funtów (600 kg)
-
Waga sucha: 822 funty (373 kg)