Podczas Heli-Expo, największym pokazie lotniczym na świecie, firma Leonardo pokazała duże osiągnięcia Grupy pod względem pozycji rynkowej, dostawy usług, postępów prowadzonych programów oraz obecności w Stanach Zjednoczonych. Ponadto ogłoszono zawarcie szeregu nowych umów przez tego wiodącego producenta śmigłowców cywilnych na świecie pod względem wartości; Grupa osiągnęła 40% udział w rynku w roku 2018.
Nowe zamówienia zostały podpisane na dwa morskie średnie śmigłowce dwusilnikowe AW139, plus na opcje dla czterech lekkich średnich maszyn AW169 w Meksyku oraz na jeden dodatkowy śmigłowiec poszukiwawczo-ratowniczy AW139 dla Japońskiej Straży Przybrzeżnej. Ponadto produkty Leonardo mają po raz pierwszy wejść na ekwadorski rynek wojskowy: cztery jednosilnikowe śmigłowce AW119Ke zostaną niedługo dostarczone Siłom Powietrznym tego kraju dla realizacji misji szkoleniowych, użytkowych, patrolowych oraz w zakresie ewakuacji medycznej i misji poszukiwawczo-ratowniczych.
Postępy programu AW609 poprzedzające uzyskanie certyfikacji FAA obejmują rozpoczęcie produkcji seryjnej oraz przygotowanie pierwszej maszyny produkcyjnej do wejścia na etap montażu końcowego w zakładach filadelfijskich firmy. Rozpoczęła się produkcja pierwszego pełnego symulatora lotu dla AW609 a gotowość operacyjna jest spodziewana w roku 2020. Symulator pozwoli na przeszkolenie następnej generacji pilotów zmiennośmigłowców w ramach zupełnie nowej kategorii certyfikacji cywilnej dla przenoszenia ładunków. Zainteresowanie globalnego rynku w rewolucyjnej maszynie AW609 rośnie – podpisano memorandum porozumienia z firmą Nakanihon Air Service mające na celu ewaluację wykonywania przez zmiennośmigłowce zadań w zakresie transportu ładunków i świadczenia usług publicznych w Japonii.
Jako lider rynku cywilnego w Stanach Zjednoczonych, generującego większość przychodów z dostaw śmigłowców przez ostatnie dwa lata, Leonardo umacnia swoje zaangażowanie w USA, aby sprostać rosnącym potrzebom rynku. Nowa Akademia Szkolenia zostanie otwarta w Filadelfii w roku 2020, zapewniając niezbędne usługi związane z ciągłym powiększaniem się floty helikopterów w Ameryce Północnej i Łacińskiej. Zakłady w Filadelfii nadal koncentrują się na konkursie na śmigłowiec szkoleniowy TH-XX dla Marynarki Wojennej USA: jednosilnikowy TH-119 IFR jest bliski uzyskania certyfikacji FAA; ponadto wprowadzono nowe, unikatowe zdolności w zakresie niezwykle ważnego zadania przeszkolenia pilów marynarki wojennej. Ponadto, AW109 Trekker, najnowszy i mający największe możliwości na rynku lekki śmigłowiec dwusilnikowy, wejdzie teraz na rynek USA dzięki uzyskaniu certyfikacji FAA. Jako najszybszy śmigłowiec w swojej kategorii dla przeprowadzania szybkich interwencji i jedyny mający kabinę umożliwiającą pełny dostęp do ciała pacjenta, od stóp do głów, dla służb ratownictwa medycznego, AW109 Trekker jest wprost stworzony do tego, aby wykorzystać możliwości obecne w Ameryce Północnej, będącej największym rynkiem lekkich śmigłowców dwusilnikowych dla służb ratownictwa medycznego, jako że wiele flot znajdujących się obecnie w służbie wymaga wymiany.
Poprawione oraz zupełnie nowe usługi dla klientów zostały wprowadzone przez Leonardo na Heli-Expo w celu poprawy bliskości, innowacyjności, udostępniania/analizy danych dla większej wydajności, niezawodności i bezpieczeństwa zarządzania flotą. Znaczne wysiłki spółki na rzecz poprawy obsługi klienta zostały docenione na Heli-Expo; firma Leonardo po raz pierwszy od dwudziestu-czterech lat zdobyła pierwsze miejsce w liczącym się rankingu Badanie Wsparcia Profesjonalnych Produktów dla Pilotów 2019.