Nowe Audi A6 jest jeszcze bardziej wszechstronne niż kiedykolwiek wcześniej. Wpływają na to konsekwentna cyfryzacja, podwyższony komfort, bardziej sportowy charakter i elegancka stylistyka podkreślająca nowoczesną technikę. W pełni cyfrowy system obsługi MMI touch response pomaga w intuicyjnej obsłudze i daje możliwość jeszcze większej personalizacji. Zaawansowane rozwiązania z zakresu connectivity i systemów wsparcia, podkreślają skomunikowaną inteligencję pojazdu. Cechy zawieszenia pozwalają wykorzystać możliwości komfortowej, płynnej jazdy, wysokiej stabilności oraz sportowego charakteru pojazdu. Wszystkie napędy wykorzystują wydajny system mild-hybrid.
System obsługi dotykowej MMI touch response – intuicyjny i z możliwością personalizacji
Szybki dostęp do funkcji i duże możliwości personalizacji – system podobny do rozwiązań stosowanych w smartfonach sprawia, że obsługa w Audi A6 jest intuicyjna. To najnowocześniejsza koncepcja obsługi w swojej klasie. Dwa duże wyświetlacze zastąpiły większość przycisków i pokręteł stosowanych w poprzednim modelu. Koncepcja ta jest zatem przykładem konsekwentnej cyfryzacji, która przenosi nowe Audi A6 do klasy biznes. Ponadto w pełni cyfrowy system obsługi umożliwia dalece zaawansowaną personalizację: na górnym wyświetlaczu, podobnie jak na ekranie smartfona, można dowolnie rozmieścić ikony wszystkich funkcji. Na dolnym wyświetlaczu użytkownik może zapisać nawet 27 własnych skrótów do najważniejszych systemów pojazdu i do często używanych, ulubionych funkcji takich jak numery telefonów, stacje radiowe czy cele nawigacji.
Po przyciśnięciu palcem dowolnej ikony funkcji na ekranie, użytkownik słyszy i wyczuwa potwierdzające wybór kliknięcie. Może też wedle życzenia ustawić intensywność tej akustycznej i haptycznej odpowiedzi zwrotnej. Z poziomu górnego wyświetlacza, który w przypadku wyposażenia w nawigację MMI Navigation plus ma przekątną 10,1 cala, kierowca zawiaduje systemami infotainment. Dolny wyświetlacz o przekątnej 8,6 cala umieszczony na konsoli tunelu środkowego, służy do obsługi klimatyzacji oraz funkcji komfortowych i systemów pojazdu, a także do wprowadzania tekstu. W trakcie tej czynności nadgarstek kierowcy może cały czas swobodnie spoczywać na dźwigni zmiany biegów.
Wraz z nawigacją MMI Navigation plus, samochód wyposażany jest w Audi virtual cockpit z ekranem o przekątnej 12,3 cala. Jego obsługa odbywa się przy pomocy przycisków wielofunkcyjnych na kierownicy. Jako uzupełnienie, dostępny jest wyświetlacz danych head up display, który na przedniej szybie, w polu widzenia kierowcy, wyświetla ważne dla kierowcy informacje, takie jak np. szczegółowa mapa skrzyżowań dla nawigacji.
Oprócz systemu obsługi MMI touch, model A6 oferuje rozumiejący naturalny język system dialogowy online. Dzięki niemu, wydając polecenia w języku potocznym, można zawiadywać najróżniejszymi funkcjami pojazdu, np. sterować klimatyzacją. Dzięki temu rozwiązaniu, model A6 staje się inteligentnym rozmówcą i towarzyszem podróży.
Nawigacja MMI Navigation plus i system Audi connect – więcej komfortu w klasie biznes
Bogata oferta z zakresu nawigacji, infotainmentu i komunikacji, czyni z modelu A6 inteligentną limuzyną biznesową. Można w niej zaprogramować wiele profili użytkownika: nawet siedmiu różnych kierowców może zapisać blisko 400 własnych ustawień. Sterowanie naturalnym głosem wykorzystując dane zapisane w pojeździe odpowiada na polecenia i pytania. W połączeniu z opcjonalną nawigacją MMI Navigation plus, odpowiedzi udzielane są dodatkowo na podstawie szczegółowych informacji zapisanych w chmurze. Dzięki swej bogatej ofercie systemów connectivity, nowe Audi A6 jest zawsze online. Moduł transmisji danych wykorzystuje nowy standard transmisji LTE Advanced. Oba systemy oferują wiele nowości, również na polu nawigacji, w tym funkcję samodzielnego uczenia się na bazie przejechanych tras. Prowadzenie do celu odbywa się online, na serwerach partnerskiej firmy HERE. W pierwszych trzech latach dostępnych jest pięć bezpłatnych, bezprzewodowych aktualizacji mapy.
Do gamy usług Audi connect online należą m.in. usługi car-to-x „System rozpoznawania znaków drogowych” i „informacja o zagrożeniach”. Aplikacja myAudi App łączy smartfon użytkownika z cyfrowym ekosystemem Audi. Wykorzystując komunikację pola bliskiego zasięgu (NFC), funkcja Audi connect key umożliwia odblokowanie i zablokowanie drzwi pojazdu oraz włączenie silnika przy pomocy smartfona z systemem operacyjnym Android.
Nawigacja MMI Navigation plus, gdy dodamy do niej opcjonalne elementy dodatkowe, daje jeszcze więcej atrakcyjnych możliwości, do których należą dwa różne systemy muzyczne do wyboru. Topowa wersja – system Bang & Olufsen Advanced Sound System emituje trójwymiarowy dźwięk dający wrażenie przestrzeni, który słychać również na tylnych siedzeniach. Audi phone box z kolei wprowadziło na nowy poziom funkcję telefonowania – zarówno w zakresie obsługi, jak i jakości dźwięku oraz połączenia.
Systemy wsparcia kierowcy dla większego bezpieczeństwa i komfortu
Nawet 39 dostępnych systemów wsparcia kierowcy w nowym Audi A6 ustanawia nowe standardy w klasie wyższej. To idealny wybór dla osób często jeżdżących samochodem, klientów flotowych i osób dojeżdżających do pracy. Systemy wsparcia kierowcy z udoskonalonymi mechanizmami kontroli zapewniają wyższy komfort i dodatkowo odciążają kierowcę. Jest wśród nich np. adaptacyjny asystent jazdy – adaptive cruise assist, który oprócz tempomatu z automatyczną regulacją odległości między poruszającymi się pojazdami adaptive cruise control i predyktywnego asystenta wydajności, oferuje w swych ramach również asystenta jazdy przez miejsca w których prowadzone są roboty drogowe, wspierając tym samym prowadzenie pojazdu na zwężeniu drogi. Adaptacyjny asystent jazdy obejmuje także asystenta jazdy w korkach i aktywnego asystenta toru jazdy Audi active lane assist pomagające utrzymać tor jazdy delikatnie ingerując w pracę układu kierowniczego, gdy zachodzi taka potrzeba. O większe bezpieczeństwo dba asystent w nagłych wypadkach, który w przypadku niespodziewanego zajścia m. in. zatrzymuje pojazd i wykonuje telefon alarmowy. Te i inne funkcje są zebrane w trzy pakiety: pakiet systemów wspomagających parkowanie, pakiet systemów wspomagających kierowcę w ruchu miejskim i pakiet systemów wspomagających kierowcę w ruchu pozamiejskim. Pakiet systemów wspomagających kierowcę w ruchu miejskim obejmuje m.in. nowego asystenta skrzyżowań.
Systemami wsparcia zarządza zaawansowany technicznie moduł – centralny sterownik wsparcia kierowcy, zwany w skrócie zFAS. Sterownik ten, na podstawie fuzji napływających z czujników danych nieprzerwanie oblicza obraz otoczenia. W najwyższej wersji wyposażeniowej nowego Audi A6, zestaw czujników obejmuje maksymalnie pięć czujników radarowych, pięć kamer funkcjonujących w świetle dziennym, jedną kamerę na podczerwień na potrzeby asystenta jazdy nocą, dwanaście czujników ultradźwiękowych i skaner laserowy – kolejną innowację marki z czterema pierścieniami.
Zaawansowana elektryfikacja – elektryfikacja wszystkich silników
W celu zwiększenia komfortu i wydajności pojazdu, wszystkie silniki dostępne w nowym A6 wyposażone są w układ mild-hybrid. A6, to trzecia już po A8 i A7 zelektryfikowana seria modelowa Audi. Alternator-rozrusznik (RSG) współpracuje tu z akumulatorem litowo-jonowym o pojemności 10 Ah. System mild-hybrid bazujący na pokładowej sieci elektrycznej 48 V, stosowany jest w połączeniu z sześciocylindrowymi silnikami spalinowymi. Audi A6 jadące z prędkością od 55 do 160 km/h, może „żeglować” przy wyłączonym silniku, a funkcja start-stop aktywuje się już przy prędkosci 22 km/h. Podczas hamowania, RSG ma moc rekuperacji do 12 kW. W realnych warunkach jazdy, technika mild-hybrid działająca w oparciu o 48-woltową sieć obniża zużycie paliwa nawet o 0,7 litra na 100 km.
Karoseria i wymiary – więcej swobody dla nóg w klasie biznes
Długie trasy to domena nowego Audi A6. Dzięki przestronnemu wnętrzu, wielu udogodnieniom zwiększającym komfort jazdy i niskiemu poziomowi hałasu, ta biznesowa limuzyna w równym stopniu rozpieszcza kierowcę, jak i pasażerów. Jej wnętrze jest jeszcze przestronniej zaprojektowane niż wnętrze poprzednika – A6 przewyższa swych najważniejszych konkurentów pod tak ważnymi kryteriami jak np. przestrzeń dla nóg pasażerów na tylnej kanapie.
Audi A6 jest optymalnie wyposażone na długie podróże w szereg funkcji komfortowych. Fotele zaprojektowano na nowo, od podstaw. Najwyższe wersje wyposażeniowe oferują regulowane w wielu kierunkach indywidualne fotel konturowe z przodu, opcjonalnie z funkcją wentylacj i masażu. Opcjonalny pakiet jakości powietrza zapewnia delikatny zapach i dzięki jonizatorowi poprawia jakość powietrza. Opcjonalny szklany dach panoramiczny wypełnia wnętrze pojazdu światłem. W bagażniku o pojemności 530 litrów można w poprzek umieścić dwie torby z kijami golfowymi, a na życzenie pokrywa bagażnika otwiera i zamyka się elektrycznie po wykonaniu przez kierowcę ruchu stopą w odpowiednim miejscu z tyłu pojazdu.
Niski poziom hałasu wewnątrz sprawia, że A6 jest idealnym towarzyszem długich podróży. W znacznym stopniu to zasługa wielomateriałowej karoserii. Stalowo-aluminowa konstrukcja karoserii jest bardzo sztywna. To podstawa wysokiej sztywności skrętnej, minimalnego ruchu nadwozia oraz sportowego, a zarazem precyzyjnego zachowania pojazdu podczas jazdy. Współczynnik oporu powietrza cw 0,24 (w połączeniu z silnikiem, który pojawi się później) sprawia, że nowe Audi A6 lekko prześlizguje się przez wiatr. Dzięki zaawansowanej aeroakustyce, będącej m.in. efektem zastosowania szkła dźwiękoszczelnego, we wnętrzu pojazdu jest zawsze bardzo cicho, również przy wyższej prędkości.
Zawieszenie – technika dla większej zwrotności i zwinności
Zwrotne w mieście, sportowe na drogach poza terenem zabudowanym i bardzo komfortowe na autostradzie – nowym Audi A6 jeździ się jeszcze bardziej dynamicznie niż poprzednimi modelem. Fundamentem tego są różne elementy zawieszenia – począwszy do centralnego sterowania wszystkimi systemami, przez strategie regulacji i nowo zaprojektowane osie, aż po nowe elementy takie jak opcjonalny, dynamiczny układ czterech kół skrętnych.
Standardowy progresywny układ kierowniczy generalnie ma bezpośrednie przełożenie. Wraz z rosnącym kątem skrętu działa w coraz bardziej sportowy sposób. Elektromechaniczne wspomaganie kierownicy przekazuje kierowcy przydatne informacje, eliminując przy tym nieprzyjemne wstrząsy. Tworzy to bezpośrednie połączenie kierownicy, kół i drogi. Na życzenie, Audi dostarcza nowe A6 wyposażone w dynamiczny układ czterech kół skrętnych. Dzięki niemu, mimo prawie pięciu metrów długości samochodu, modelem A6 jeździ się bardziej „kompaktowo” niż modelem klasy średniej i jest on też zwrotniejszy od jakiegokolwiek innego modelu w swoim segmencie. W ten sposób połączenie układu kierowniczego o zmiennym przełożeniu z przekładnią falową oraz układu kierowniczego osi tylnej, rozwiązuje klasyczny konflikt zawieszenia. Łączy ono bezpośrednią reakcję na ruch kierownicą, z wysoką stabilnością jazdy. Zależnie od prędkości, przełożenie waha się od 9,5:1 do 16,5:1.
W układzie kierowniczym przedniej osi pracuje przekładnia falowa, a na osi tylnej napęd wrzecionowy, który skręca koła maksymalnie o pięć stopni – to najlepszy wśród konkurencji wynik. Przy prędkościach do 60 km/h, koła tylne skręcają w kierunku przeciwnym do kierunku skrętu kół przednich, co zmniejsza promień skrętu nawet o jeden metr. Przy prędkościach wyższych, powyżej 60 km/h, koła tylne skręcają w tym samym kierunku co koła przednie. To z kolei zwiększa stabilność jazdy, zarówno w przypadku jazdy na wprost, jak i przy zmianie pasa ruchu, przez co wzrasta bezpieczeństwo jazdy. Zwiększa się również komfort jazdy pasażerów, gdyż podczas zmiany pasa ruchu, na tylnym siedzeniu znacznie łagodniej odczuwalne są ruchy kierownicą.
Ulepszone zawieszenie Audi A6 w znacznym stopniu wykonane jest z lekkiego aluminium. Mimo większych w porównaniu do poprzednika kół – o przekątnej do 21 cali z oponami w rozmiarze 255/35 – Audi A6 charakteryzuje się doskonałym komfortem jazdy i komfortem akustycznym. Przy przedniej osi zamontowano hamulce ze stałymi zaciskami wykonanymi z aluminium. W zakresie zestrojenia podwozia, Audi oferuje do wyboru cztery jego warianty, poszerzając po raz kolejny zakres wyboru między jazdą o sportowym charakterze, a najwyższym komfortem. W podstawowej specyfikacji, bazą zawieszenia są stalowe sprężyny. Ponadto dostępne jest zawieszenie z systemem kontroli tłumienia jako przystosowane do jazdy w każdym terenie, zwieszenie sportowe – również ze stalowymi sprężynami oraz adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne adaptive air suspension z systemem kontroli tłumienia.
Elektroniczna platforma podwozia EFP, oprócz sposobu pracy amortyzatorów oraz sprężyn pneumatycznych, steruje również działaniem dynamicznego układu czterech kół skrętnych i ulepszonego sportowego mechanizmu różnicowego, który np. podczas szybkiego pokonywania zakrętów aktywnie, zależnie od potrzeb, rozdziela moment obrotowy między kołami tylnej osi. Kierowca może samodzielnie zmieniać charakterystykę pracy wszystkich regulowanych układów zawieszenia w systemie wyboru dynamiki jazdy Audi drive select, wybierając jeden z trzech trybów: comfort, auto lub dynamic. Dynamiczny układ czterech kół skrętnych zmienia wtedy swoje przełożenie i stopień reakcji zwrotnej.
Napęd – mocny i wydajny
Na początek, model A6 wjedzie na europejskie rynki z trzema silnikami V6. Później ofertę wzbogacą czterocylindrowe jednostki TFSI i TDI. Wszystkie charakteryzują się szybkim oddawaniem mocy, wysoką wydajnością i kulturą pracy. Silnik benzynowy V6 w Audi A6 55 TFSI (zużycie paliwa w cyklu mieszanym w l/100 km: 7,1 – 6,7*; emisja CO2 w cyklu mieszanym w g/km: 161 – 151*), to jednostka 3.0 TFSI generująca moc 250 kW (340 KM) i moment obrotowy 500 Nm. Jeszcze większy moment obrotowy, aż 620 Nm, oferuje jednostka 3.0 TDI w Audi A6 50 TDI w wersji o mocy 210 kW (286 KM) (zużycie paliwa w cyklu mieszanym w l/100 km: 5,8 – 5,5*; emisja CO2 w cyklu mieszanym w g/km: 150 – 142*).
Wszystkie wersje A6 są standardowo wyposażone w automatyczne skrzynie biegów. Silniki wysokoprężne V6 współpracują z ośmiostopniową, automatyczną skrzynią tiptronic, a jednostka 3.0 TFSI jest oferowana standardowo z siedmiobiegową, automatyczną skrzynią S tronic. Wszystkie trzylitrowe jednostki napędowe standardowo oddają swą moc do napędu na cztery koła quattro. W połączeniu z automatyczną skrzynią biegów tiptronic, model A6 wyposażono w samoblokujący, międzyosiowy mechanizm różnicowy. Natomiast w połączeniu z przekładnią S tronic, układ przeniesienia napędu quattro wykorzystuje wydajną technikę ultra, która w razie potrzeby błyskawicznie załącza napęd na tylne koła. Dla wariantów z silnikami V6 TDI, Audi oferuje ponadto sportowy mechanizm różnicowy. Aktywnie rozkładając moment obrotowy między tylnymi kołami, jeszcze bardziej poprawia zwrotność pojazdu i sprawia, że szybkie pokonywanie zakrętów jest jeszcze bardziej dynamiczne, a jednocześnie stabilne.
Stylistyka zewnętrzna – techniczna i elegancka
Podobnie jak modele A8 i A7 Sportback, nowe Audi A6 to pełen wyrazu ambasador nowego języka stylistycznego Audi. Pełnymi napięcia powierzchniami, ostrymi krawędziami i wyrazistymi liniami, biznesowa limuzyna jednoznacznie sygnalizuje swój charakter. Jest ona symbolem sportowej elegancji, najnowocześniejszej techniki i wysokiej jakości. Wygląd zewnętrzny przykuwa uwagę wyważonymi proporcjami i krótkimi zwisami. Pod względem wymiarów, ósma generacja Audi A6 w porównaniu do poprzedniej serii urosła o kilka milimetrów – o siedem milimetrów do 4,94 m długości, o dwanaście milimetrów do 1,89 m szerokości i o dwa milimetry do 1,46 m wysokości.
W przodzie pojazdu szeroka, nisko osadzona osłona chłodnicy Singleframe z chromowymi zdobieniami, płaskie reflektory i wloty powietrza o mocno zarysowanych konturach, emanują elegancją i sportowym duchem. Z boku, atletycznie napięte kontury nad wnękami kół wskazują na geny quattro marki Audi. Napięta linia dachu schodzi w ustawione pod ostrym kątem słupki C. Chromowa listwa podkreśla tył pojazdu i łączy ze sobą tylne światła. Do wyboru będzie kilkanaście kolorów lakieru. Oprócz wyposażenia bazowego dostępna będzie linia wyposażeniowa sport, a także zewnętrzny pakiet stylistyczny S line Exterieur.
Stylistyka oświetlenia – uwidoczniona technika
Stylistyka oświetlenia odzwierciedla techniczny charakter modelu A6. Audi dostarcza reflektory w trzech wersjach, z których najbardziej zaawansowane są światła diodowe HD Matrix z dynamicznie dostosowującym się światłem drogowym o wysokiej rozdzielczości. Pięć poziomych linii tworzy sygnaturę świateł do jazdy w dzień – nad nią znajdują się moduły świateł mijania przypominające źrenice ludzkiego oka. Reflektory i światła tylne w najwyższej wersji wyposażeniowej obejmują także dynamiczne kierunkowskazy. Przy odblokowywaniu i zamykaniu drzwi, w światłach tylnych i w reflektorach przebiegają szybkie animacje świetlne witające i żegnające użytkowników. Dla wnętrza dostępny jest pakiet oświetlenia konturowego Ambiente. Oświetlenie Ambiente sprawia, że tablica rozdzielcza i konsola środkowa wydają się unosić w powietrzu. Światło konturowe dodatkowo podświetla linie architektury, a klient ma do wyboru 30 różnych kolorów oświetlenia wnętrza.
Stylistyka wnętrza – futurystyczna i czysta
Na smukłej tablicy rozdzielczej nowego Audi A6 dominuje techniczno-futurystyczna stylistyka czarnego panelu, która w godny podziwu sposób łączy formę i funkcjonalność. Język formalny sprawia wrażenie zredukowanego i rzeczowego, a poziomy przebieg linii daje wrażenie przestronności. Konsola środkowa i oba wyświetlacze MMI touch response są lekko pochylone ku kierowcy. Gdy są wyłączone, górny wyświetlacz w prawie niewidoczny sposób zlewa się z ciemną powierzchnią dekoracyjną.
Kolory i materiały – różnorodność wyposażenia dla każdego gustu
Szeroki wybór kolorów i materiałów oferowanych przez Audi dla nowego A6, może nadać stylistyce wnętrza tego samochodu całkowicie odmienny charakter: od eleganckiego, przez nowoczesny, do sportowego. Do wyboru są trzy linie wyposażenia wnętrza z różnymi koncepcjami kolorów: bazowa, sport i pakiet stylistyczny S line Sport z 19-calowymi felgami i sportowym zawieszeniem. Wszystkie elementy wystroju, począwszy od porowatych drewnianych paneli ozdobnych, aż po obicia ze skóry Valcona, świadczą o wysokiej jakości wykonania Audi, która nie uznaje kompromisów. Dla wszystkich linii wyposażeniowych opcjonalnie dostępny jest pakiet zewnętrzny S line Exterieur.
Fakty
System obsługi
– Nowa koncepcja obsługi z wykorzystaniem systemu MMI touch response: dwa wyświetlacze dotykowe z haptyczną i akustyczną reakcją zwrotną oraz funkcją inteligentnego wprowadzenia pisma
– Sterowanie naturalnym głosem z wyszukiwaniem informacji zapisanych w pojeździe i w internecie
– Na życzenie Audi virtual cockpit z rozdzielczością Full HD (1920 x 720 pikseli) i obsługą z poziomu kierownicy, opcjonalnie dostępny wyświetlacz danych na przedniej szybie head up display
– Personalizacja blisko 400 funkcji dla siedmiu różnych profili
Infotainment i Audi connect
– Na życzenie topowa wersja nawigacji: MMI Navigation plus z 10,1-calowym wyświetlaczem
– Nawigacja z funkcją samodzielnego uczenia się na podstawie preferencji kierowcy; planowanie trasy online dzięki rozwiązaniom HERE, bezpłatne aktualizacje
– Funkcja Audi connect key umożliwiająca odblokowanie i zablokowanie drzwi oraz włączenie silnika przy pomocy smartfona
– Nowe usługi Audi connect
– Funkcje car-to-x: „System rozpoznawania znaków drogowych“ i „Informacja o zagrożeniach“
– Nowa aplikacja myAudi App dla łatwego skomunikowania smartfona i samochodu
– Na życzenie system muzyczny Bang & Olufsen Advanced Sound System z dźwiękiem 3D słyszalnym także na tylnym siedzeniu
– Inne opcje, takie jak Audi phone box przydatny w wykonywaniu połączeń telefonicznych
Systemy wsparcia kierowcy
– Maksymalnie 39 systemów wsparcia kierowcy pogrupowanych w trzy pakiety, w tym nowe systemy takie jak asystent skrzyżowań, asystent wydajności i adaptacyjny asystent prędkości
– Rozbudowany zestaw czujników ze skanerem laserowym, nieustanna fuzja wszystkich danych w centralnym sterowniku wsparcia kierowcy (zFAS)
Zaawansowana elektryfikacja
– Silnik V6 z 48-woltową główną siecią pokładową
– Wszystkie silniki wyposażone w technikę mild-hybrid (MHEV, mild-hybrid electric vehicle) z alternatorem-rozrusznikiem i z dodatkowym akumulatorem litowo-jonowym
– Technika MHEV umożliwia żeglowanie z wyłączonym silnikiem, wysoką moc rekuperacji oraz poszerzony tryb start-stop. Oszczędność nawet do 0,7 litra paliwa na 100 km w realnych warunkach jazdy
– Połączenie systemu MHEV z czujnikami pojazdu dla większej wydajności i komfortu
Karoseria i wnętrze
– Przestronne wnętrze, 21 mm dłuższe niż w poprzednim modelu, o 12 mm więcej miejsca dla nóg pasażerów z tyłu
– Bagażnik o zwiększonej długości i pojemności 530 l, pokrywa bagażnika na życzenie otwierana i zamykana elektrycznie, uruchamiana ruchem stopy
– Karoseria o wysokiej sztywności, zaprojektowana zgodnie z koncepcją kompozytowej budowy ze stali i aluminium
– Najlepsze parametry w zakresie aeroakustyki i aerodynamiki
– Nowo zaprojektowane fotele: opcjonalnie fotele sportowe, fotele supersportowe albo indywidualne siedzenia konturowe
– Duży szklany dach panoramiczny oraz pakiet jakości powietrza z jonizatorem i aromatyzacją
Zawieszenie
– Większe możliwości trybów systemu wyboru dynamiki jazdy Audi drive select: wysoki komfort, duża stabilność i bardziej sportowy charakter
– W standardzie progresywny układ kierowniczy o bezpośrednim przełożeniu
– Na życzenie dynamiczny układ czterech kół skrętnych ze zmiennym przełożeniem przy przedniej osi i tylnymi kołami skręcającymi w tym samym lub w przeciwnym kierunku
– Zawieszenie sportowe, zawieszenie z systemem kontroli tłumienia oraz adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne adaptive air suspension z systemem regulacji amortyzatorów jako opcje
– Elektroniczna platforma podwozia do skomunikowanego sterowania regulowanymi komponentami, system wyboru dynamiki jazdy Audi drive select o różnych profilach
Napęd
– Silniki wysokoprężne i benzynowe, moc od 210 kW (286 KM) do 250 kW (340 KM), moment obrotowy od 500 do 620 Nm (zużycie paliwa w cyklu mieszanym w l/100 km: 7,1 – 5,5*; emisja CO2 w cyklu mieszanym w g/km: 161 – 142*)
– Szybkie osiąganie mocy, wysoka wydajność i wysoka kultura pracy
– V6 TDI z ośmiobiegową, automatyczną skrzynią biegów tiptronic; na życzenie ze sportowym mechanizmem różnicowym, 3.0 TFSI z siedmiobiegową, automatyczną skrzynią biegów S tronic, w standardzie z wszystkimi silnikami sześciocylindrowymi: napęd quattro
Stylistyka zewnętrzna i stylistyka oświetlenia
– Techniczno-elegancka stylistyka z napiętą linią dachu i krótkimi zwisami
– Szeroka, nisko osadzona osłona chłodnicy Singleframe, mocno zarysowane wloty powietrza
– Boki z wyraźnymi konturami nad kołami, plastycznie uformowany tył
– Nieznaczne zwiększenie wymiarów w porównaniu do poprzednika – długość: +7 mm do 4939 mm, rozstaw osi: + 12 mm do 2924 mm, szerokość: + 12 mm do 1886 mm, wysokość: + 2 mm do 1457 mm
– Na życzenie reflektory diodowe HD Matrix z światłem drogowym o wysokiej rozdzielczości, dynamiczne animacje świetlne w reflektorach przednich i w światłach tylnych
Stylistyka wnętrza, kolory i materiały
– Wnętrze z czystą stylistyką, harmonijna fuzja architektury i koncepcji obsługi
– W prawie niewidoczny sposób zintegrowany wyświetlacz o przekątnej 10,1 cala (opcja), zaledwie kilka przycisków i pokręteł
– Na życzenie, we wnętrzu oświetlenie Ambiente lub oświetlenie konturowe Ambiente
– Bogaty wybór cennych materiałów; nowe kolory, linia sport, a także pakiet stylistyczny S line Sport
[pp_gallery gallery_id=”15539″ width=”300″ height=”300″]