To technologiczne cudo przemysłu rowerowego, według deklaracji producenta jeździ jak sztywny rower szosowy (wszak firma Pinarello słynie z rowerów szosowych). Zawieszenie obsługiwane jest bez manetki, automatycznie przystosowuje charakterystykę pracy do rowerzysty oraz podłoża po której jedziemy. Technologia zastosowana w tylnych widełkach – Onda Curve Asymetric redukuje wstrząsy, ilość punktów obrotu w ramie a tym samym wpływa na częstotliwość serwisowania roweru, ograniczając je do absolutnego minimum. Ponadto system dba aby zawieszenie nie pracowało cały czas, a tylko wtedy gdy jest bezsprzecznie potrzebne.Technologia ta została żywcem zaczerpnięta z bolidów F1.
Rama wykonana z włókien węglowych, topowe komponenty – Shimano XTR, zawieszenie firmy FOX oraz koła DT Swiss sprawiają, że jazda Dogma XM 9.9 to czysta przyjemność.
Z punktu widzenia użytkownika ten rower nie ma słabych punktów, za niemałe pieniądze rowerzysta otrzymuje gotowe rozwiązanie do ścigania się w wyścigach, oczywiście jeśli ma taką potrzebę.
Cena: 25 100 złotych
Rower można kupić tylko w autoryzowanych punktach sprzedaży (najbliższy jest w Berlinie), lub w siedzibie głównej firmy Pinarello w Treviso we Włoszech.