W lipcu tego roku, Porsche zaprezentowało swój nowy model Porsche Cayenne 2015, który wraz z kilkoma kluczowymi zmianami i po subtelnym liftingu, prezentuje się całkiem zacnie. Dodatkowo niemiecki producent pokazał nowy wariant hybrydowy. Porsche Cayenne S E-Hybrid zadebiutował w 2014 roku na Paris Motor Show i jest już kolejnym modelem hybrydowym, po Panamera S E-Hybrid i 918 Spyder. Choć z zewnątrz model tradycyjny i hybrydowy wyglądają niemal identycznie, to różnica kryję się pod maskami. Oprócz standardowego 3-litrowego silnika z doładowaniem i ośmiobiegowej, automatycznej skrzyni biegów, kierowca E-Hybrida ma do dyspozycji dodatkowy 95-konny silnik elektryczny i akumulator litowo-jonowy, umieszczony zapewne z tyłu pojazdu, jak w modelu Panamera.
Połączenie silnika spalinowego i elektrycznego pozwala niemieckiemu SUVowi podróżować przez 36 km w trybie tylko elektrycznym, co pozwoli nam po wyczerpaniu się zbiornika paliwa na autostradzie dojechać do najbliższej stacji paliw. Porsche deklaruje, że pierwszą “setkę” model hybrydowy osiągnie zaledwie po 5,9 sekundy. Ponadto nie będzie potrzeby długotrwałego ładowania baterii, ponieważ bateria ładuje się w ciągu zaledwie dwóch i pół godziny przez specjalne punkty do ładowania samochodów elektrycznych, lub po prostu w czterech godzinek przez standardowego domowego gniazdka.
Cena nie jest jeszcze oficjalnie ogłoszona, ale spekuluje się, że będzie oscylować w okolicach 84,000 €.
[quote]Spalinowo-elektryczny model osiągnie pierwsze 100 km/h po niespełna 5,9 sekundy[/quote]
[pp_gallery gallery_id=”7476″ width=”300″ height=”300″]