Hennessy prezentuje „The Seven Worlds”, film krótkometrażowy wyreżyserowany przez Ridleya Scotta, w którym poznać można siedem nut smakowych obecnych w każdej kropli Hennessy X.O.
11 lutego marka Hennessy opublikowała wyjątkowy film krótkometrażowy wyreżyserowany przez legendarnego Ridleya Scotta. Film unaocznia odyseję doznań w każdej kropli koniaku Hennessy X.O. Kampanię opracowała agencja reklamowa DDB Paris, partner kreatywny Hennessy. Marka luksusowych trunków ogłosiła także, że 60-sekundowa wersja filmu będzie miała swoją premierę w USA w trakcie 91. gali rozdania Oscarów® 24 lutego na kanale ABS, tym samym podkreślając jeszcze bardziej kinowy aspekt kampanii w trakcie jednego z najważniejszych wieczorów w Hollywood.
Uzupełniając ideę, zgodnie z którą „każda kropla Hennessy X.O. jest odyseją”, wielokrotnie nominowany do Academy Award® reżyser takich klasyków, jak „Marsjanin” i „Gladiator” oraz kultowych filmów „Obcy” i „Łowca androidów” tworzy wizualną podróż, która pozwala na odkrycie siedmiu nut smakowych w surrealistycznej narracji grającej na zmysłach. Film jest kreatywną interpretacją siedmiu nut smakowych opisanych przez Comité de Dégustation firmy Hennessy jako smak i doznania Hennessy X.O: Sweet Notes, Rising Heat, Spicy Edge, Flowing Flame, Chocolate Lull, Wood Crunches, aż po Infinite Echo.
– Zainteresował mnie ten projekt, ponieważ potencjał sztuki i rozrywki w zakresie tchnięcia życia w tę historię jest bardzo inspirujący – powiedział Ridley Scott. – Hennessy ma świetny produkt, a ja miałem możliwość jego interpretacji i stworzenia czegoś prawdziwie wspaniałego. Myślę, że film wszystkich zachwyci po obejrzeniu – dodał reżyser.
Wszystkich siedem nut nabiera wyraźnego kształtu pod przywództwem kultowego reżysera dzięki jego przewrotnej narracji, niepowtarzalnemu oświetleniu i chęci do przeprowadzania radykalnych innowacji technicznych. Siedem nut przybiera kształt siedmiu indywidualnych światów, które ożywają przez wspaniałą i wyraźną geografię. Reżyser pozwala widzom użyć wyobraźni i zdecydować, czy film toczy się w przyszłości czy przeszłości, w rzeczywistości czy w krainie marzeń, przechodząc od sceny do sceny.
Film Scotta przedstawia nagromadzanie się błyszczącego, złotego płynu, sylwetki ludzi spacerujących w cieniu gigantów z brązu, androidy ożywające przez pikantne bodźce, istoty przepływające przez ognistą atmosferę i medytujące w pokoju pomiędzy unoszącymi się skałami, a w gęstych lasach rządy sprawują niewidzialne siły. W kulminacyjnym momencie filmu można dostrzec, że światy współistnieją we wszechobecnej mgławicy i stanowią tym samym przypomnienie wyjątkowych zdolności reżysera co do przenoszenia widzów w zupełnie inne światy.
W zespole produkcyjnym „The Seven Worlds” znaleźli się najlepsi na świecie, jeżeli chodzi o efekty wizualne – firma Moving Picture Company (MPC), która wcześniej współpracowała ze Scottem przy filmach „Obcy”, „Marsjanin” i „Łowca androidów”. Firma ponownie pracuje z reżyserem w celu utworzenia efektów nie z tej ziemi przez CGI. Kompozytor Daniel Pemberton, który wcześniej współpracował ze Scottem przy filmach „Wszystkie pieniądze świata” i „Adwokat” utworzył wyjątkową i zaskakującą partyturę, która uzupełnia wizję reżysera co do Hennessy X.O. Firma zajmująca się produkcją RSA Films w posiadaniu Scotta wyprodukowała film.
– Współpraca z wizjonerem, jakim jest Ridley Scott to dla Hennessey powód do dumy – skomentował główny dyrektor marketingu firmy Hennessy Michael Aidan. – Film unaocznia geniusz artystyczny Ridleya w przekazaniu esencji Hennessy X.O przez rozrywkę, która wychodzi poza ramy tradycyjnej reklamy – dodał dyrektor.
– Kiedy wyruszyliśmy w tę przygodę, marzyliśmy o utworzeniu filmu, który jest zupełnie inny. Ale nawet w najśmielszych snach nie wyobrażaliśmy sobie, że trafimy do tylu odmiennych, nowych światów. Razem z Hennessy i Ridleyem Scottem mamy nadzieję na wyznaczenie nowego poziomu w reklamie – skomentował Alexander Kalchev, wykonawczy dyrektor kreatywny w DDB Paris.
Cały film, a także nagranie z produkcji, materiały zakulisowe i wywiad z Ridleyem Scottem dostępne są na stronie thesevenworlds.hennessy.com. Światy Hennessy X.O można poznać jeszcze lepiej w serwisie Instagram pod @Hennessy i #TheSevenWorlds.