FJ Company, amerykańska firma specjalizująca się w restauracji i tuningu Land Cruiserów serii 40, przygotowała dla kolekcjonerów coś specjalnego. Land Cruiser Signature to klasyczna czterdziestka sprzed kilku dekad z nowoczesnym wykończeniem. Kierowcy, którzy lubią w youngtimerach bardziej wygląd niż oldskulowe wyposażenie, na pewno docenią w LC Signature współczesny silnik Toyoty oraz luksusowe materiały i nowe technologie.
Baza Land Cruisera Signature
Signature został zbudowany na bazie Land Cruisera FJ43L-KC z 1981 roku w kolorze Freeborn Red. Specjaliści FJ Company znaleźli go w centralnej Kolumbii. Jest to rzadko spotykany model – dwudrzwiowy, o średnim rozstawie osi, z miękkim dachem, wyposażony dodatkowo w fabryczny twardy dach w białym kolorze. FJ Company kupiło go od jego pierwszego właściciela, który dziś ma już ponad 90 lat i nie może prowadzić samochodów.
Auto jest bardzo dobrze utrzymane, mimo to amerykański zespół tunerów poddał je całkowitej restauracji. Stalowe nadwozie zostało zdjęte z ramy. Z obu konstrukcji usunięto lakier do gołego metalu, po czym zostały fachowo odnowione, dzięki czemu samochód wygląda jak z salonu.
Nowoczesne sposoby na klasyczne nadwozie
Kiedy nadwozie było gotowe, do projektu włączył się zespół kreatywny z zadaniem transformacji wołu roboczego w szybką, elegancką terenówkę. Land Cruiser z Kolumbii został wyprodukowany jako kabriolet, dlatego tunerzy z FJ Company zdjęli opcjonalny blaszany dach i przykryli auto wykonanym na zamówienie materiałowym dachem. Tylne i boczne okna można całkowicie schować, a w dachu odsunąć roletę, dzięki czemu w Signature ma się więcej wiatru we włosach niż w oryginalnym aucie.
Aby uzyskać klasyczny wygląd z nutką nowoczesności, karoseria została pomalowana na oryginalny kolor Toyoty – Dune Beige, jednak ze specjalnie dobranym matowym wykończeniem. Charakterystyczny styl czterdziestki został podkreślony ikonicznym białym grillem, chromowymi emblematami i obrabianymi cyfrowo akcesoriami aluminiowymi pomalowanymi na kolor spiżu. Specjalnie opracowane boczne lusterka łączą oryginalny design wczesnych czterdziestek z praktycznością większych lusterek z połowy lat siedemdziesiątych. Oryginalny przedni zderzak otrzymał nowocześniejszy wygląd dzięki zintegrowanym światłom przeciwmgielnym LED Baja Designs. Przymocowano do niego wyciągarkę Warn 8274 z syntetyczną liną.
Dwukrotnie mocniejszy motor
Największą sensacją LC Signature jest jego silnik. W oryginalnej wersji pod klasyczną maską pracował 4,2-litrowy rzędowy silnik o 6 cylindrach z serii 2F. Teraz nie ma po nim śladu. Zamiast niego pod pokrywą z włókna węglowego kryje się nowy 4-litrowy V6 1GR-FE o mocy 240 KM – dwukrotnie większej niż w przypadku 2F. Ten sam silnik znajdziemy we współczesnych Land Cruiserach oraz FJ Cruiserach. Motor jest kontrolowany przez jednostkę sterującą Haltech.
Większa moc silnika wymusiła dalsze przeróbki. Pojawiły się resory piórowe Old Man Emu oraz wyczynowe amortyzatory Fox, nowe dyski hamulcowe ze współczesnej Toyoty 4Runner, 6-stopniowa manualna skrzynia biegów, a także 6-punktowa klatka bezpieczeństwa. System wydechowy Borla został wykonany ze stali nierdzewnej.
Życie w luksusie
Klasyczne czterdziestki to przede wszystkim auta użytkowe. Jednak kiedy taki samochód trafi do warsztatu FJ Company, opuszcza go jako pojazd klasy premium. W nowym wnętrzu Land Cruisera Signature znajdziemy minimalizm, luksusowe materiały i nowoczesne technologie. Detale takie jak podnośniki szyb, klamki, pedały, przełączniki i gałki zostały wykonane z lekkich stopów i poddane cyfrowej obróbce. Skórzana tapicerka na fotelach, panelach drzwi i konsoli centralnej kontrastuje z metalową tablicą rozdzielczą. Z tyłu pozostała tradycyjna kanapa, jednak do przodu trafiły podgrzewane fotele Recaro Sportster CS, które zapewniają komfortową temperaturę nawet podczas jazdy z otwartym dachem. Innym rozwiązaniem kwestii temperatury jest zamknięcie samochodu i włączenie klimatyzacji Vintage Air. W takiej sytuacji przydaje się również wysokiej klasy system nagłośnienia Focal, zarządzany przez iPada zamocowanego na konsoli centralnej.
Czy LC Signature można kupić?
Na szczęście dla fanów klasycznych Land Cruiserów FJ Company zaplanowało produkcję 24 egzemplarzy Signature. To oznacza, że jeśli ktoś ma sporo cierpliwości i nie mniej gotówki, może złożyć zamówienie, wpłacając 5000 dolarów zaliczki. Koszt takiego samochodu to 200 tys. dolarów.
[pp_gallery gallery_id=”14639″ width=”300″ height=”300″]