Wraz z początkiem lata na rynku zadebiutuje nowy model BMW serii 3 Gran Turismo. Samochód łączący elegancję Coupé, przestronność luksusowej limuzyny i pojemność bagażnika Touringa w niecałe trzy lata zapewnił sobie mocną pozycję pośród aut klasy średniej. Największe rynki zbytu to Chiny, Niemcy i USA, a spora część nabywców to nowi klienci BMW. Nowy model BMW serii 3 Gran Turismo prezentuje się jeszcze bardziej sportowo, a paleta silników obejmująca trzy jednostki benzynowe i pięć wysokoprężnych oferuje odczuwalnie wyższą moc. Wszystkie silniki wyposażone są w turbodoładowanie i mają o 14 procent niższe zużycie paliwa. Wewnątrz nowe BMW serii 3 Gran Turismo oferuje wysokiej jakości materiały, wywodzący się z klasy samochodów luksusowych nowy interfejs użytkownika systemu nawigacyjnego Professional oraz jeszcze lepszą integrację ze smartfonami.
Jeszcze bardziej dynamiczny wygląd, jeszcze bardziej luksusowe wnętrze.
BMW serii 3 Gran Turismo o długości 4824 mm jest dłuższe od wszystkich modeli BMW serii 3 o 200 mm i ma niemal rozmiary luksusowych samochodów. Wrażenie to potęguje stylistyka nowego BMW serii 3 Gran Turismo, który z przodu i z tyłu prezentuje się jeszcze bardziej dynamicznie. Nowe reflektory diodowe świateł mijania i drogowych oraz diodowe światła przeciwmgielne w standardzie dają BMW serii 3 Gran Turismo sportowy wygląd. Stylistyka samochodu poszerza go wizualnie. Bardziej wyrazisty wygląd ma również tył z nowymi lampami diodowym.
Wnętrze nowego BMW serii 3 Gran Turismo dzięki nowym materiałom i akcentom prezentuje się bardziej szlachetnie: znajdziemy w nim więcej chromu, nowe drewna ozdobne, a kolory i tapicerki skórzane podkreślają wysoką jakość wnętrza. Lepsza jest też ergonomia i jakość materiałów w dotyku. Sportowy charakter połączony został z elegancją coupé. Duża wygoda – dzięki czworgu drzwi – i wyższa o 59 mm pozycja siedzenia, a także doskonała widoczność i przestronne wnętrze to główne kryteria przemawiające za wyborem tego modelu. BMW serii 3 Gran Turismo oferuje z tyłu trzy pełnowymiarowe miejsca, a dzięki większemu o 110 mm rozstawowi osi (2920 mm) przestrzeń na nogi jak w luksusowej limuzynie. Do tego dochodzi kryjący się pod obszerną klapą wszechstronny bagażnik o pojemności od 520 do 1600 l.
W BMW serii 3 Gran Turismo, po raz pierwszy w klasie średniej, montowana jest najnowsza wersja systemu nawigacyjnego BMW Professional. Menu z najważniejszymi punktami w postaci kafelków zapewnia jeszcze bardziej intuicyjną obsługę. Integracja telefonów komórkowych jest jeszcze bardziej komfortowa – indukcyjna niecka umożliwia teraz bezprzewodowe ładowanie smartfonów i łączność z zewnętrzną anteną pojazdu.
Nowe silniki: większa moc, mniejsze zużycie paliwa.
Nowa generacja silników w BMW serii 3 Gran Turismo wyróżnia się sportowym charakterem, zwinnością i ekonomicznością. Oferta obejmuje trzy całkowicie nowe silniki benzynowe o mocy od 135 kW / 184 KM do 240 kW / 326 KM oraz pięć jednostek wysokoprężnych o mocy od 110 kW / 150 KM do 230 kW / 313 KM z klasycznym napędem tylnym lub na cztery koła BMW xDrive, ze skrzynią manualną lub automatyczną Steptronic (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 7,7-4,3 l/100 km; emisja CO2: 175-112 g/km)*. Wszystkie 4- i 6-cylindrowe silniki benzynowe oraz 4-cylindrowe diesle pochodzą z nowej serii modułowych silników BMW EfficientDynamics. Wyposażone są w najnowszą technologię BMW TwinPower Turbo. Wraz z nowym modelem w ofercie BMW serii 3 Gran Turismo pojawią się też nowe silniki benzynowe. Nowością jest BMW 325d Gran Turismo; inne 4-cylindrowe diesle pojawiły się na rynku wraz z premierą nowej generacji silników już latem 2015 r.
Mimo wyższych osiągów udało się też zwiększyć wydajność: zużycie paliwa i emisja CO2 jest niższa w porównaniu z poprzednim modelem od 4,5 procent w BMW 318d Gran Turismo do 13,8 procent w BMW 320d Gran Turismo. Świetne wyniki nowego BMW serii 3 Gran Turismo w zakresie zużycia paliwa i emisji CO2 to również zasługa lepszych skrzyń manualnej i automatycznej, funkcji Auto Start Stop, odzysku energii hamowania, sterowania agregatami pomocniczymi w zależności od potrzeb i trybu ECO PRO.
BMW 320i Gran Turismo, 318d Gran Turismo oraz 320d Gran Turismo oferowane są standardowo z sześciobiegową skrzynią manualną, a opcjonalnie z ośmiostopniową skrzynią Steptronic. Wszystkie inne silniki w tej serii oferowane są standardowo ze skrzynią automatyczną; w porównaniu z poprzednim modelem trzy kolejne wersje (BMW 330i Gran Turismo, BMW 340i Gran Turismo i BMW 325d Gran Turismo) dostępne są wyłącznie z oszczędną skrzynią Steptronic. Poprawa stopnia sprawności, zwiększenie rozpiętości biegów i redukcja poślizgu konwertera podczas zmiany przełożeń pozwoliły obniżyć zużycie paliwa i emisję CO2 o 3 procent. Jednocześnie zwiększył się komfort jazdy i zmiany biegów.
Wszystkie BMW serii 3 Gran Turismo z silnikiem benzynowym oraz z silnikiem wysokoprężnym BMW 320d Gran Turismo i BMW 330d Gran Turismo mogą być wyposażone opcjonalnie w napęd BMW xDrive. BMW 335d xDrive Gran Turismo oferuje napęd na cztery koła w standardzie.
Tym samym BMW serii 3 Gran Turismo dostępne jest łącznie w 18 wariantach z różnymi silnikami, skrzyniami biegów i układami napędu.
Trzy linie stylistyczne do wyboru.
Nabywcy BMW serii 3 Gran Turismo mają do wyboru trzy linie stylistyczne: Sport Line, Luxury Line i M Sport. W ostatniej oferowany jest ekskluzywnie lakier w kolorze niebieskim Estoril. BMW serii 3 Gran Turismo ma w wyposażeniu standardowym m.in. klimatyzację automatyczną, bezkluczykowe uruchamianie silnika, Servotronic, sześć poduszek powietrznych, diodowe reflektory świateł mijania i drogowych, diodowe światła przeciwmgielne, wysokiej rozdzielczości kolorowy wyświetlacz i kontroler iDrive, zestaw głośnomówiący ze złączem USB, strumieniowe przesyłanie danych audio przez Bluetooth czy wielofunkcyjną kierownicę skórzaną. Możliwość dowolnego łączenia wyposażenia zewnętrznego i wewnętrznego daje nabywcom ogromny wybór; oprócz tego oferowane są dwa nowe lakiery metalizowane, trzy nowe wzory obręczy kół oraz nowe tapicerki i listwy wewnętrzne.
* Przewidywane wartości zużycia paliwa ustalono na podstawie cyklu testowego ECE zależnie od rozmiaru opon.
[pp_gallery gallery_id=”12579″ width=”300″ height=”300″]