Rodzina produktów marki Ballantine’s powiększa się. Właśnie na rynku pojawił się nowy wariant szkockiej whisky – Ballantine’s Hard Fired – który zawdzięcza swój smak nowatorskiemu sposobowi wypalania beczek. Sprawia on, że w whisky wyczuwalne są nuty wanilii, dymu i przypraw, co nadaje jej wyjątkowy charakter. Polska jest pierwszym krajem, w którym można spróbować tego trunku, reszta świata na spotkanie z Hard Fired będzie musiała zaczekać.
Stworzona z ognia
Proces powstawania Ballantine’s Hard Fired zaczyna się od uważnego wyselekcjonowania beczek z amerykańskiego dębu. Następnie są one dwukrotnie wypalane, dzięki czemu uwalniają się nuty wanilii, dymu i przypraw. Master Blender Ballantine’s, Sandy Hyslop osobiście sprawdza każdą beczkę i wybiera te najlepsze, do których trafi whisky Ballantine’s.
„Ballantine`s Hard Fired zawdzięcza swój charakter wypalaniu beczek, w których leżakuje. Zwęglone beczki tworzą naturalną warstwę karmelizowanych cukrów z drewna, które wchodzą w reakcję z whisky. Rezultatem jest gładka, kremowa i subtelnie dymna whisky, z wyczuwalną nutą słodkiego miodu, soczystych czerwonych jabłek i pikantnej lukrecji. Ten zbalansowany smak jest charakterystyczny dla whisky Ballantine’s, ale jednocześnie zaskakuje innym wyrazem” – powiedział Sandy Hyslop.
Monika Glimos, Senior Brand Manager Ballantine’s podkreśla, że – „Powstanie Ballantine’s Hard Fired jest naturalnym etapem rozwoju tej marki. Podwójne, naturalne zwęglenie drewna uwalnia smak, tworząc whisky, która pozostaje wierna filozofii naszego rzemiosła – autentyczności i znakomitemu smakowi. Ballantine`s Hard Fired to nowoczesna, męska whisky, która jest odpowiedzią na aktualne trendy na rynku, gdzie klienci wymagają całkiem nowych, smakowych doświadczeń podczas delektowania się szkocką”.
Ballantine’s Hard Fired 40% ma swoją światową premierę w Polsce, natomiast reszta krajów będzie musiała poczekać na premierę tego trunku aż do początku przyszłego roku.
Polska jest trzecim rynkiem dla marki Ballantine’s pod względem sprzedaży. W Polsce kategoria whisky charakteryzuje się stabilnym wzrostem, który cały czas utrzymuje się na wysokim poziomie. W porównaniu z ubiegłym rokiem pod względem wolumenu odnotowała wzrosty na poziomie 16,3%.
Ballantine’s Hard Fired jest uzupełnieniem dotychczasowego portfolio whisky Ballantine’s, na które składają się takie produkty jak: Ballantines Finest, Ballantine’s Brasil, Ballantine’s 12YO, Ballantine’s 17YO, Ballantine’s 21YO i Ballantine’s 30YO.
Ballantine’s Hard Fired będzie dostępny w handlu tradycyjnym oraz nowoczesnym. Wśród aktywności towarzyszących wprowadzeniu produktu na rynek zaplanowane są działania w social media oraz profilu FB marki jak również w prasie handlowej. Na produkcie pojawią się zawieszki opisujące jego smak. W sklepach znajdą się materiały budujące widoczność tego produktu. Zaplanowane są również aktywności w kanale on trade.
Ballantine`s Hard Fired – co jest w środku?
- Szkocka whisky o 40% zawartości alkoholu
- Unikalny proces produkcji (podwójnie wypalane beczki dębowe po bourbonie)
- Wyczuwalne aromaty wanilii, odrobina dymu i przypraw
- Whisky, która doskonale smakuje na lodzie, jak i w koktajlach
Nuty smakowe
- Zapach
Słodkie, dojrzałe owoce, takie jak gruszki i czarna porzeczka, subtelne akcenty wanilii i karmelowego toffi uzupełnione o delikatny aromat dymu z ogniska
- Smak
Słodki miód, soczyste czerwone jabłka przyprawione odrobiną pikantnej lukrecji zmieszanej z miękkim dymem
- Finisz
Długi, waniliowo słodki i lekko ostry
- Kolor
Jasny, bursztynowo złoty